Похвално

Блогът за похвали

Един незабравим уикенд в Банско

През уикенда аз и моите приятели решихме да си направим екскурзия до един от най-посещаваните зимни курорти в България – Банско. Преди да тръгнем на път обаче, прегледахме в интернет поне 3-4 сайта на хотели в Банско. Спряхме се на няколко с много добри оферти, а след дълги разговори и обсъждания с приятелите ми избрахме Гранд Хотел & СПА – Банско заради големия брой екстри и развлечения, които предлага на достъпни цени. Тези фактори се оказаха определящи в избора ни, след което предвидихме разходката си за току що изтеклия уикенд. Стегнахме багажа и рано-рано в събота тръгнахме към Банско. С нетърпение очаквах пътуването, тъй като от много време не бях ходила на спа хотел и нямах търпение.

Банско. 1Потеглихме още сутринта по изгрев слънце по маршрута Пловдив – Банско. Пътувахме с автомобил около 2 часа и 30 минути, докато стигнем. Пристигайки, пред нас се разкриваха прекрасни гледки към едно спокойно градче със схлупени къщи и прекрасна природа. Няколко години бяха минали от последното ми посещение в Банско, но сега всичко ми се видя изцяло променено. Градчето бе пълно с хотели, а тогавашните къщи – превърнати в къщи за гости.

След като намерихме и нашия хотел Гранд Хотел & СПА – Банско, той се оказа един истински оазис. Бяхме любезно посрещнати и отлично обслужени от персонала, а стаите, в които ни настаниха – много хубави и уютни. Имаха южно изложение, голяма баня и красиво сгънати хавлиени кърпи, като всяка стая разполагаше с плазмен телевизор и Wi-Fi достъп. Настанихме се, а след това се отдадохме на несравнимо спокойствие и релакс в модерния спа центъра на хотела. Аз и моите приятели се подложихме на  всички СПА удоволствия, предлагани от хотела – парна баня, сауна, масажи. На обяд похапнахме и в ресторанта на хотела, където се насладихме на вкусната обедна трапеза. Обслужването бе на невероятно високо ниво, храната също бе добра. Веднага щом се наобядвахме, не пропуснахме да се разходим из града. Посетихме къщата-музей на Никола Вапцаров, в която имаше копия от първите ръкописи и публикации на неговите стихове, както и изложената риза, костюм и часовник, които Вапцаров е носил преди разстрела му. После се насочихме към музея на друг виден българин – Неофит Рилски. Екскурзоводката на хотела ни разказа, че това е била неговата родна къща. Разгледахме я отвътре и видяхме, че се състои от две части: къщата на българския възрожденец с етнографска експозиция – книжовен материал, снимки и писма.

Денят мина сякаш неусетно и вечерта решихме да се позабавляваме в легендарния нощен клуб на комплекса – „Най Клуб“. Отпуснахме се в танци на фона на прекрасната музика.

На втория ден от уикенда продължихме обиколката си из града. Първата ни отправна точка бе Веляновата къща, в която е живял сръчен майстор, изографисал църквата “Света Троица”. Тя е от епохата на Възраждането – на гредоред, приземни скривалища и пет стаи на етажа с чардак. Била е обявена за културен паметник с национално значение. След интересните истории на екскурзоводката решихме да се разходим и нагоре по реката към лифта. Там бе пълно с новоизградени хотели, които очакват да падне първият сняг и да дойдат скиорите. Разкриваше се невероятно красив планински пейзаж, обагрен с цветовете на есента. Насладихме се на красивата природа, а след това потеглихме обратно към Пловдив.

Разходката през уикенда в Банско бе незабравимо преживяване. В съзнанието си запечатах много неповторими моменти и приятни емоции, които споделихме с приятелите ми. Всички сме единодушни, че с удоволствие бихме посетили отново този красив планински курорт.