Когато се заговори за изкуство е много трудно да обединиш наистина голяма група от хора, които да са на едно мнение. Но това, като че ли не важи за киното. Има хора, които успяват да създадат такава невероятна реалност и история, да ни накарат да съпреживеем всяка една секунда с персонажите и да не можем да се отърсим дълго време от усещането, че ни се е случило нещо фантастично. Така това изкуство малко по малко придобива все по-голяма популярност, а с развитието на технологиите – се превръща в основно забавление на хората.
Днес можете да гледате всичко – комедии, трилъри, драми, пародии, фантастики, екшъни и смесени жанрове. Всеки сам може да избере жанра, който му се гледа и да се разведри.
Но авторите на наистина запомнящите се филми са истински творци. Те взимат една идея, или тема от човешкия бит, и започват да я изследват. Тази тема преминава през тяхното съзнание, узрява и се развива. Те решават как ще бъде най-удачно да бъде представена и развита тя в рамките на един пълнометражен филм и поднасят на зрителите своята интерпретация на дадена тема, пречупена през призмите на целия екип, седящ зад направата на един филм – сценаристи, режисьори, актьори, музиканти, монтажисти и прочие.
Съвременните технологии предлагат прекрасна възможност на създателите на филми да изградят свои собствени реалности, благодарение на които да въвлекат зрителите в историята и да се опитат да ги доближат до това, което са имали първоначално като идея и образи, но само в собственото си съзнание. Понякога обаче, опитите да се осъществи това срещат широко неразбиране, а това е най-големият страх на един творец.
Друг път създателите на опреден филм, толкова са се съсредоточили във философския поглед, който имат върху дадената тема, че творението им, може да има много дълбока гледна точка, но да е крайно неразбираем за масата зрители.
Е тогава, къде е границата между изкуството, което искаме да създаваме и това, което ще сме сигурни, че ще бъде възприето и одобрено от публиката, за да може да генерира достатъчно средства, че да е на печалба? И дали това дали един филм ще спечели достатъчно пари, повишава стойността на изкуството, което е или можем спокойно да кажем, че в днешно време хората възприемат киното като забавление и по-малко като изкуство?